איטליה: ראשי חזירים כרותים הגיעו למוסדות יהודיים

    אבי יעקב 1 Comment on איטליה: ראשי חזירים כרותים הגיעו למוסדות יהודיים
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעזוע בקהילה היהודית ברומא: כלי התקשורת באיטליה מדווחים ששלושה ראשי חזירים כרותים נשלחו אמש והבוקר למוסדות יהודיים בבירה האיטלקית.

    העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דיווח הבוקר שראש חזיר הגיע אמש לבית הכנסת הגדול של רומא ואילו הבוקר דווח על ראש חזיר נוסף – הפעם כזה שנשלח למוזיאון בפיאצה סנטה אג'ידיו, בו מתקיימת בימים אלה תערוכה המציגה את החיים היהודיים בתקופות שונות בהיסטוריה. ראש חזיר נוסף נשלח לשגרירות ישראל ברומא – כך על פי הדיווח. ראשי החזירים נשלחו למוסדות הנבחרים בתוך קופסאות סגורות, ובתחילה היה חשש שמדובר בפצצה. בחבילות, מלבד ראשי חזיר, נמצא מכתב שיועד לחוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בו נכתבו דברי שבח והלל לשואת יהודי אירופה.

    באיטליה חושדים כי הרקע למעשים הינו בעובדה שביום שני הקרוב ייערכו ברומא כמה אירועים לציון יום השואה הבינלאומי, החל מדי שנה ב-27 בינואר. גורמים ברשויות הביטחון במדינה מעריכים שראשי החזיר נשלחו במכוון למוסדות יהודיים על מנת להביע מחאה על האירועים המתוכננים. טרם ברור מי עומד מאחורי מעשים והאם נשלחו ראשי חזירים כרותים למוסדות נוספים.

    ראש עיריית רומא, איגנסיו מרטינו, גינה בתוקף את המקרים: "זה מעשה בלתי נתפס נגד הקהילה היהודית ברומא. מי שעשה זאת מבייש את כל העיר. שוחחתי עם נשיא הקהילה היהודית ועם הרב הראשי והבעתי בפניהם את מורת רוחי מהעניין".

    ועידת רבני אירופה׳ מגנה את הפגיעה בקהילה היהודית ברומא ימים לפני יום השואה. אפילו שלמעשה הפגיעה היתה רק סמלית, הרב גולדשמידט נשיא הועידה קרא לשלטונות באיטליה לא להקל ראש מכיון שלכל מעשה אנטישמי סימלי או פוליטי, יש השלכות חמורות שיכולות לפגוע בשלומם ובביטחונם של יהודי המקום, כפי שזה קרה בשבוע שעבר בקייב באוקראינה.

    רומא. חזית בית הכנסת הגדול איטליה

    הועידה גם השמיעה את דאגתה מהמשך ההידרדרות המצב הביטחוני באוקראינה עקב הסלמת המאבק בין האופוזיציה והשלטון, שבעקבותיו היו שתי התקפות פיזיות חמורות על יהודים שהלכו לתומם לבית הכנסת בשבועיים שבעברו.

    הרב גולדשמידט הוסיףֿ שמצב של אנדרלמוסיה ביטחונית מהוה סכנה חמורה לקהילה היהודית, וקראה לשלטונות להעניק הסדרי ביטחון נאותים.

    רבה של רומא וסגן נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב שמואל די סייני אמר כי סידורי הביטחון הקפדניים הנהוגים במוסדות הקהילה היהודית ברומא לא איפשרו את פתיחת החבילה שבה נמצא ראש החזיר. וכי נודע על כך רק הבוקר. הרב דיסייני אמר כי הוא מצטרף לקריאתו של הרב גולדשמידט לשלטונות ברומא ובכל אירופה שלא להקל ראש בתופעות אנטישמיות הגם שהן סמליות. עם זאת אנחנו כאן ברומא חשים ביטחון ומודיםלשירותי הביטחון המאפשרים לנו חיי קהילה תחת אבטחה קפדנית נאותה.

    רבה של רומא, הרב שמואל די סייני בהיכל בית הכנסת הגדול ברומא (2)

    רבה של רומא, הרב שמואל די סייני בהיכל בית הכנסת הגדול ברומא

    בית הכנסת הגדול ברומא איטליה

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזה אבל מה רוצים מי גוים בו בזמן שיש יהודים שלא רוצים להכיר בלומדי תורה וכל הכרותם אם היהדות זה ראש השנה יום כיפור והסופגניות של חנוכה